Η «Συνοικία των Θεών» ήδη από τα μέσα της δεκαετίας του '60 με την εμφάνιση και την καθιέρωση των μπουάτ, ήταν το κέντρο σημαντικών εκδηλώσεων και εξελίξεων της Ελληνικής μουσικής σκηνής. Το πολιτικό τραγούδι, που γνώρισε τεράστια άνθιση, από τη μεταπολίτευση και μέχρι το τέλος της δεκαετίας του '70, μετακόμισε και αυτό στη Πλάκα και αντικατέστησε τα νεο-κυματικά τραγούδια. Στους παλαιότερους καλλιτέχνες που συμμετείχαν στις μυσταγωγικές μπουάτ, όπως ο Λάκης Παππάς, ο Γιάννης Πουλόπουλος, η Αρλέτα, ο Κώστας Χατζής, ο Γιώργος Ζωγράφος, ο Διονύσης Σαββόπουλος, προστίθενται και εκείνοι, που εγκατέλειψαν τις μεγάλες πίστες της παραλίας, κάνοντας στροφή στη καριέρα τους, όπως ο Γιώργος Νταλάρας, η Χαρούλα Αλεξίου, η Άννα Βίσση, Βίκυ Μοσχολιού, ο Μανώλης Μητσιάς, η Μαρινέλλα αλλά και καλλιτέχνες με θητεία στα πολιτικά τραγούδια, όπως η Μαρία Φαραντούρη, ο Αντώνης Καλογιάννης, η Τάνια Τσανακλίδου, ο Νίκος Ξυλούρης.
Σε αυτό το πλαίσιο που είχε διαμορφωθεί, η ιδέα της συνύπαρξης δυο διαφορετικών μουσικών κόσμων που εκπροσωπούσαν ο Χατζής και η Μαρινέλλα, πάνω στην ίδια σκηνή, ήταν το λιγότερο παράτολμη.
Από τη μια ο Κώστας Χατζής, που από τα μέσα του '60, παρέα με την κιθάρα του, επικοινωνούσε με το πολυπληθές και φανατικό κοινό του, με τραγούδια-μπαλάντες που είχαν οξύ κοινωνικό-πολιτικό στίχο προβληματισμού και διαμαρτυρίας, ήταν από τους μεγάλους πρωταγωνιστές της Πλάκας.
Και από την άλλη μια σπουδαία φωνή, εκείνη της Μαρινέλλας, με πολύ μεγάλη διαδρομή στο λαϊκό τραγούδι αρχικά στο πλευρό του Στέλιου Καζαντζίδη, αλλά και με μεγάλες επιτυχίες στη μετέπειτα σόλο καριέρα της και βέβαια από τα μεγαλύτερα ονόματα στα μαγαζιά πίστας (Στόρκ, Νεράϊδα)
Το πάντρεμα των δύο σπουδαίων καλλιτεχνών έγινε με «προξενητή» το παραγωγό Φίλιππο Παπαθεοδώρου. Με προγραμματισμένη, μία και μοναδική, εμφάνιση την 28 Μαρτίου 1976, στη μπουάτ «Σκορπιός» μόνιμο στέκι του Κώστα Χατζή, η προετοιμασία ξεκίνησε τον Αύγουστο του 1975. Καθημερινές πολύωρες πρόβες πάνω στις μουσικές δημιουργίες του Κώστα Χατζή, που στην πλειονότητά τους είχαν τη στιχουργική υπογραφή της πολύ σημαντικής Σώτιας Τσώτου, αλλά και των αξιόλογων στιχουργών Μάνου Κουφιανάκη, Δημήτρη Χριστοδούλου, Ηλία Λυμπερόπουλου, Γιάννη Λογοθέτη, Γιάννη παύλου, Ούρσουλας Γιόρντη, Αργυρώς Καλιγά, Ξενοφώντα Φιλέρη και Αντώνη Τσιρμπίνου
Η ημέρα της πραγματοποίησης της μουσικής παράστασης συνοδεύτηκε από μεγάλη συρροή κόσμου που περίμενε υπομονετικά για να μπει στη μπουάτ, κατακλύζοντας την οδό Κυδαθηναίων, δύο και τρεις ώρες νωρίτερα από την έναρξη. Ήταν γνωστό ότι στο «Σκορπιό» που εμφανιζόταν ο Χατζής δεν υπήρχε κράτηση για τραπέζι, δεν το ήθελε ο ίδιος.
Έτσι κι αλλιώς το ενδιαφέρον του μουσικού κοινού ήταν πολύ μεγάλο, όχι μόνο από το όνομα της Μαρινέλλας και τη μεγάλη επιτυχία του Χατζή από τις προηγούμενες μουσικές παραστάσεις του στο Σκορπιό, «Ουαί» του 1973 και ο «Γιος της άνοιξης» το 1975, αλλά κυρίως από αυτή την «αταίριαστη» μουσική συνάντηση
Το «Ρεσιτάλ», που ηχογραφήθηκε και κυκλοφόρησε σε τριπλό άλμπουμ σημειώνοντας ρεκόρ πωλήσεων, ανήκει στη πρώτη δεκάδα των πιο εμπορικών δίσκων όλων των εποχών με 500.000 αντίτυπα ενώ έως σήμερα υπολογίζεται ότι έχει περάσει το εκατομμύριο, είναι ασφαλώς από τα πιο σημαντικά άλμπουμ της Ελληνικής δισκογραφίας. Ένας δίσκος γεμάτος από διαχρονικά τραγούδια όπως τα: «Σύνορα η αγάπη δεν γνωρίζει», «Νεκρό μου όνειρο», «Σ’ αγαπώ», «Η αγάπη όλα τα υπομένει», «Σπουδαίοι άνθρωποι», «Φοβάμαι», «Τρελός ή παλικάρι», «Κι΄ ύστερα», που επιβεβαίωσε την αξία και την μοναδικότητα των δύο καλλιτεχνών.
Το αταίριαστο έγινε ταιριαστό, η μουσική ιδιοφυΐα του Κώστα Χατζή και η στιχουργική δεινότητα της Σώτιας Τσώτου και των άλλων στιχουργών, συναντήθηκαν με την αξεπέραστη φωνή της Μαρινέλλας η οποία πραγματικά απογείωσε τα τραγούδια.
Στοιχεία του δίσκουΡεσιτάλ
Μαρινέλλα, Κώστας Χατζής
Label: Philips 6641 459
Κυκλοφορία: 1976
Παραγωγός: Φίλιππος Παπαθεοδώρου
Πλευρά Γ' Μουσική : Κώστας Χατζής/Ερμηνεία : Μαρινέλλα
Πλευρά Δ' Μουσική : Κώστας Χατζής/Ερμηνεία : Κώστας Χατζής
Κάποια μέρα σκεφτόμουνα (Αργυρώ Καλιγά)/Μονολογούμε (Σώτια Τσώτου)/Αγαπώ αγαπώ (Σώτια Τσώτου)/Ολ' η ζωή είναι υπόθεσις χαμόγελο (Σώτια Τσώτου)/Η Παλιά Εδέμ (Σώτια Τσώτου)/Δέκα εντολές (Ξενοφών Φιλέρης)
Πλευρά Ε' Μουσική : Κώστας Χατζής/Ερμηνεία : Μαρινέλλα και Κώστας Χατζής
Η συνείδηση (Ηλίας Λυμπερόπουλος)/Καλόβολη ετούτη η βραδιά (Μάνος Κουφιανάκης)/Ζητείται (Μάνος Κουφιανάκης)/Πώς να φύγεις (Ηλίας Λυμπερόπουλος)/Δάκρυ στο δάκρυ το πικρό (Αντώνης Τσιρμπίνος)
Είν' καράβια τα κορμιά μας (Γιάννης Παύλου)/Με λες τραγουδιστή (Γιάννης Παύλου)/Ξέχασα να πω (Αργυρώ Καλιγά)/Φοβάμαι (Αργυρώ Καλιγά)/Τρελός ή παλικάρι (Σώτια Τσώτου)
Δημοσίευση του αρχικού κειμένου μου, την 2/12/20211, στο μουσικό διαδικτυακό περιοδικό www.mixgrill.gr
Στέλιος Καζαντζίδης & Μαρινέλλα